CANAL 9 CONTRA EL VALENCIÀ EN ELS DOBLATGES

La política d’austeritat de Radiotelevisió Valenciana anunciada pel seu flamant director general, José López Jaraba, amenaça amb reduir-hi encara més la presència del català. Segons López Jaraba, “per estalviar”, Canal 9 retallarà en un 75 per cent el doblatge al valencià, però en canvi, pagarà 6 milions d’euros per emetre Fórmula 1 fins al 2015.

El sector damnificat, 14 empreses valencianes que fan doblatge en català per a l’ens públic, avalua dur a terme mobilitzacions.

“Ens han dit que utilitzaran doblatge de nevera i ens contractaran un 25 per cent de la feina que fèiem fins ara”, denuncia Rosa López, presidenta del Col·lectiu de Professionals del Doblatge.

Els dobladors, que fan la majoria de treballs per a Punt 2, estan preocupats “pel desmantellament” d’aquest segon canal, que va néixer per emetre íntegrament en català, i perquè els films en valencià els posen a hores intempestives.

Volen carregar-se l'única essència vàlida de RTVV, la llengua

“Som un element essencial per a la televisió i la normalització de la llengua”, diu López davant aquesta mesura, que ha estat criticada per l’oposició.

(Diari Avui)

¡IMPORTANTE! Responde a la pregunta: ¿Cuál es el valor de 15 12 ?