PHP en català un recurs didàctic a l’abast?

Tenim drets els professors  a compartir arxius de pel·lícules, documentals, programes de televisió en llengua catalana? Atempta això als drets d’autors i als interessos de les productores? Minva les capacitats d’autors, músics, editorials o pel contrari presenta  a una llengua minoritzada com la nostra i a uns professionals mancats de recursos, uns materials difícils d’aconseguir?

Visita:
  rucatalà
totsrucs
emule

3 Responses to “PHP en català un recurs didàctic a l’abast?”

1. Estimats bloquers:

He estat visitant les pàginas enllaçades a aquesta entrada ja que, llevat de l’E-mule, no en coneixia cap. La veritat és què estan plenes de recursos en català per a tots els gustos i utilitats, totes debades.
    La qüestió dels servidors 2p2 com aquests té moltes vessants a analitzar. D’una banda, no s’està comercialitzant amb el material, simplement algú el comparteix amb la resta d’usuaris “per amor a l’art”. D’altra banda, encara que els que comparteixen no guanyen diners, els autors de les obres sí els estan perdent, ja que si ho tens debades potser acabes per no adquirir l’obra original.
    Sobre la pregunta llançada per l’autor del blog de si tenen drets els professors a compartir arxius de pel·lícules, documentals, programes de televisió…, m’agradaria dir que sí, potser sí tinguen dret a compartir-los per a les seues classes, ja que no s’utilitzen per gaudiment propi, sinó com a recurs didàctic. Però, com es control·la que s’utilitze amb aquests fins i no amb altres? Amb un servidor d’accès lliure això no es pot garantir. La meua proposta és la de la creació d’una xarxa 2p2 però restringida. Per a accedir-hi caldria fer-se soci i demostrar la qualitat de professor o mestre. Fins i tot es podrien acceptar alumnes de batxillerat o universitaris. I a més, seria interessant contactar amb els autors i les fonts més habituals de descàrrega per tal d’oferir-los la possibilitat de participar. Es podria crear una vertadera xarxa de promoció del català a les aules, que possiblement es traduiria en l’augment de les vendes del material original a les botigues.
    Bé, aquesta és simplement una opinió i una idea, segurament si no s’ha fet és perquè tindrà també molts incovenients. Espere les vostres opinions als respecte.

Silvia

2. Sílvia,
    t’agraïsc la teua interessant aportació. De ben segur servirà perquè en alguns dels profes anem reflexionant al respecte.
    Si has navegat pels enllaços que he ficat , te n’hauràs adonat que les aportacions valencianes i balears en aquestes pàgines són més bé simbòliques i/o inexistents. És evident que la nostra producció audiovisual és escassa però el cas és que hi ha pocs activistes que es dediquen a penjar enllaços de produccions de TVV i IB-3 que podrien tenir una explotació pedagògica evident i que la inversió feta no rentabilitza en unes poques emissions autonòmiques. Per exemple m’ha sigut impossible aconseguir el film-sèrie Cartes a Sorolla o el film sobre V.Blasco Ibañez; També Sèries com Maniàtics, l’Alqueria Blanca o els documentalsen versió valenciana de natura que passen en Punt 2 haurien de figurar entre els recursos. A veure si s’animeu i fem una xarxa d’activistes que difonguen allò bo que podem compartir al País Valencià i més enllà de Vinaròs.
    Salut

3. És cert que la majoria de recursos a les web esmentades al teu comentari són d’aportacions de TV3, potser perquè són els que més produeixen, també. Pel que a TVV respecta, no sé si coneixereu la secció de la seua pàgina web “Televisió a la carta”, on podem trobar els últims capitols de sèries com l’Alqueria Blanca i Socarrats, i també documentals i moltes altres emissions. No sé com es poden descarregar a l’ordinador o si hi ha aquesta possibilitat, perquè ara mateix no em deixa provar-ho, però podria comprovar-ho a casa. De tota manera, podem fer ús dels recursos des d’un ordinador amb Internet. Què opineu d’aquesta TV a la carta?

¡IMPORTANTE! Responde a la pregunta: ¿Cuál es el valor de 7 10 ?